Headerbg2.png

מה זה SEO? מהי מטרת הקידום? מה הן הפעולות הנדרשות?

מה זה מנועי חיפוש? ומה המשמעות של מילות מפתח? למרות שבשנים האחרונות המושגים הפכו להיות מוכרים יותר, הרבה אנשים לא יודעים מה המשמעות של מקדם אורגני לאתרים במנועי חיפוש?

מה זה קידום אורגני SEO?

 

במילים פשוטות –  קידום אתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל

לפי ״ויקיפדיה״ קידום אורגני אלה מגוון הפעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שוקי היעד של האתר, עד להשגת אותם מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר״.

בשונה מקידום ממומן שדרכו ניתן ״לקנות״ את המקום הראשון (תחת מודעה המסומנת כפרסומת Ad מסומן באדום).

מנועי החיפוש המובילים או ״גוגל״, נבנו במטרה לעשות סדר במציאת אתרים באינטרנט, להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות לכל גולש לפי מילות המפתח שחיפש.

עמוד תוצאות החיפוש של גוגל

SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization, אופטימיזציה (התאמות) לאתר לפי דרישות מנועי החיפוש. גוגל חייב להבין איזה אתר הכי רלוונטי להצגה בכל חיפוש, גוגל מדרג ומציג את האתרים לפי סדר שנקבע על ידי האלגוריטים של גוגל, ובשביל להבין את האתר הכי טוב, הוא צריך מישהו בצד של האתר שיעשה פעולות והתאמות שיאפשרו לגוגל להבין את האתר ולגרום לו להופיע במנועי החיפוש. 

מדוע גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר?

מנועי חיפוש מאפשרים לגולשים באינטרנט למצוא אתרים לפי חיפוש של מילות מפתח. כל מנוע חיפוש שמקבל מילת חיפוש, מחזיר בד״כ מאות תוצאות רלוונטיות לגולשים. רוב הגולשים צופים רק בתוצאות הראשונות בראש הדירוג (1-10). בדרך כלל גולשים יחפשו את מבוקשם בדף התוצאות הראשון או השני, ולא בדפים שמעבר לכך. לכן נוצרת תחרות בין אתרים להופיע בצמרת הדירוג האורגני של מנועי החיפוש. השפעה כלכלית – יותר תנועה וחשיפה לאתר של גולשים תייצר יותר רווח, בין אם האתר משמש למכירת מוצרים, שירותים או רווחים מפרסום.

כמעט תשעים אחוז (87% בערך) מהגולשים במנועי החיפוש בוחרים בגוגל. ובצדק, גוגל – Google מעבד כיום מעל 60,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה בממוצע, אם מעל 3 וחצי מיליארד חיפושים ביום בכל העולם, גוגל ביססה את עצמה (לפחות בעשור הקרוב) כמנוע החיפוש המהיר, היציב והאמין בעולם.

אם בכל זאת לא בא לכם להשתמש בגוגל או שאתם נמצאים בסין, אז בטח תעדיפו להשתמש באחד ממנועי החיפוש האלה: 

  • Yahoo – הוותיק והישן, שעשה הסבה ומתמקד יותר בחדשות, פיננסים ומסחר
  • Baidu – מנוע חיפוש שממשיך לגדול עם אחד וחצי מיליארד חיפושים ביום, משמש בעיקר מיליארד סינים שכנראה טועים
  • Bing – המתחרה העיקרי של גוגל עם יותר מ- 870 מיליון חיפושים ביום
  • Yandex – למעלה מ166 מיליון חיפושים ביום

מה שהפך את גוגל למנוע החיפוש הפופולרי ביותר הוא איכות תוצאות החיפוש שלה. גוגל משתמשת באלגוריתמים מתוחכמים כדי להציג את התוצאות המדויקות ביותר למשתמשים.

גוגל בנתה מערכת שלמה (שמשתדרגת כל הזמן) שמטרתה לגלות ולהבין האם האתר שלכם ראוי למיקום אורגני בתוצאות החיפוש, ע״י מדידת אלפי פרמטרים, גוגל יודעת לחשב איפה ובאיזה מילות מפתח האתרים יוצגו בתוצאות החיפוש.

האלגוריטים של גוגל מסמתך על הרבה גורמים בדירוג האתרים שלו, קישורים, וותק, התאמה להגדרות מנועי החיפוש ועוד, במטרה לצור דרך קשה יותר למקומות הראשונים, המקומות הראשונים מבטיחים לאתר שלכם תנועה רבה של גולשים רלוונטים, הגולשים נכנסו לאתר בצורה ״אורגנית״ או ״טבעית״ דרך המלצתו הישירה של ד״ר גוגל, בידיעה שזה האתר שהם מחשפים ובו הם ימצאו את מבוקשם.

גוגל משקיעה המון מאמצים בשביל שתוצאות החיפוש האורגניות שתקבלו ממנה יהיו מותאמות גם אל הגולשים במדויק ככל שניתן, לפי חיפושי העבר שלכם, מיקמוכם הפיזי, הגיל שלכם, המגדר, תחומי העניין ועוד.

פעולות SEO לקידום האתר

רוב הפעולות שמקדם אורגני עושה באתר, הן פעולות טכניות העוסקות בתיקון שגיאות בעמודי האתר, המבנה האתר, ניקיון קוד האתר, תיקון תקלות שמתרחשות במהלך פעילות האתר, אופטימיזציה לדרישות מנועי החיפוש ולדרישות בעלי האתר, והתאמת האתר לעדכונים של מנועי החיפוש ולכלים נוספים באינטרנט.

לפי איזה פרמטרים גוגל מדרג אתרים?

כיום קשה להגדיר בדיוק את האלגוריתם המשמש את בעלי מנועי החיפוש, מכיוון שהוא נשמר חסוי. ניתן להגדיר אותו על פי רישומים של מנועי החיפוש במשרד הפטנטים ועל פי ניסיון ומוניטין, האלגוריתים מתבסס על המאפיינים הבאים:

  • מהירות – זמן טעינת האתר ועמודיו השונים, בנייד ובנייח
  • תוכן – איכות התוכן בדף ותדירות עדכונו
  • דומיין – איכות וערך האתר בכללי
  • נתוני גולשים – איכות וכמות הגולשים באתר לפי נתונים
  • אופטימיזציה – התאמת האתר להנחיות מנועי החיפוש
  • אבטחת אתר – חיבור מאובטח HTTPS
  • רשתות חברתיות – מאגרים פופולריים שמהם גוגל מושכת נתונים
  • מיקום – מיקומים גאוגרפים של המחפשים
  • רקע – היסטוריית החיפוש של המשתמשים
  • ריספונסיביות – ידידותיות האתר למשתמשי מובייל
  • מילות מפתח – שאילתות החיפוש שהגולש מקיש
  • מדייה – איכות התמונות, סאונד ווידאו
  • השיטות הישנות – On-Site Factor ו-Off-Site Factor
  • גורם סמוי – הגדרות נוספות שאפשר לזהות בזכות ניסיון רב

מעגל פעולות השיווק של מקדם אורגני:

שיטת הקידום האורגני במנועי החיפוש קיימת מאז שהתחילו להופיע מנועי חיפוש באינטרנט, והרבה לפני גוגל, אנשים השתמשנו ב- Yahoo, Lycos או AltaVista לחיפוש ברשת. מאז עברו והשתנו הרבה חוקים וכללים לאיך להיות רלוונטי בתוצאות החיפוש. 

רבים ניסו, נכשלו וויתרו, מכיוון שמדובר בעבודה קבועה ומתמשכת הדורשת המון ידע מקצועי וניסיון ממשי בקידום אתרים.

חברת קידום אתרים טובה היא חברה שחוותה ניסוי וטעייה במספר תחומים. לכל תחום יש מאפיינים ותחרות שונה. לוקח זמן להכיר כל תחום לעומק. חברה שיודעת להסתגל למצבים שונים בעולם של אלפי משתנים, וחייה את הקידום האורגני בכל יום מחדש.

רשימת המשימות הכי חשובות של מקדם אתרים SEO:

רשימת משימות SEO